O nas

W działaniach wychowawczych uwzględniane będą indywidualne potrzeby dzieci, prowadzone będą zabawy i zajęcia pobudzające do twórczego myślenia, inspirujące do wykorzystywania swoich możliwości i umiejętności. Wspomagać będziemy dzieci w dążeniach do osiągania drobnych sukcesów, wzmocnimy ich wiarę we własne siły.

W naszym przedszkolu będą wprowadzone elementy integracji sensorycznej oraz metod M. Montessori.

Zatem co powinniśmy na ten temat wiedzieć:

  • Integracja sensoryczna to zdolność dziecka do odczuwania, rozumienia i organizowania informacji dostarczanych przez zmysły z otoczenia oraz z własnego organizmu. Mówiąc w skrócie, integracja sensoryczna pozwala segregować, porządkować i składać razem pojedyncze bodźce w pełne funkcje mózgu. Gdy funkcje te są zrównoważone, motoryka ciała łatwo dostosowuje się do otoczenia, umysł łatwo przyswaja informacje, a „dobre” zachowanie pojawia się w sposób naturalny. Integracja sensoryczna wpływa także na rozwój dziecka, zdolność do nauki i samoocenę.
  • Metoda Mari Montessori w edukacji wykorzystuje naturalną chęć dziecka do nauki, do zdobywania nowych doświadczeń i umiejętności. Nauczyciel jest tu głównie po to, by zainspirować, zaproponować i wesprzeć. Nigdy jednak nie narzuca ani swojej pomocy, ani swoich pomysłów, inicjatywę pozostawia dziecku, a sam podąża za nim, pozostając w cieniu. Każde dziecko jest inne i powinno rozwijać się według indywidualnego planu rozwoju. Tylko wtedy ma szansę na w pełni efektywny, szybki rozwój. Dziecku pozostawia się swobodę w wyborze zarówno czasu, miejsca, jak i rodzaju aktywności. Również dziecko decyduje, jak dużo czasu poświęci danej rzeczy i czy będzie pracowało samo, czy w grupie. Choć wygląda to na samowolkę i sugeruje brak dyscypliny oraz prawdziwy rozgardiasz, to tylko złudzenie. Dzieci mogą robić co chcą, o ile w żaden sposób nie przeszkadza to innym. Dowolność ich działań ograniczają zasady współżycia społecznego. Jeżeli Przedszkolak w danej chwili będzie chciał układać wieżę, a inne dziecko właśnie to robi, ma dwa wyjścia: poczekać na swoją kolej lub zapytać, czy może się przyłączyć.

Przedszkolaki będą podzielone na dwie grupy wiekowe:

  1. Grupa 2,5-4 latków
  2. Grupa 5-6 latków

Swój walor edukacyjny mają również niejednolite wiekowo grupy. Młodsze dzieci uczą się w nich poprzez obserwację i naśladowanie, a starsze dowiadują się, co to troska o innych, pomoc, współdziałanie, odpowiedzialność.

 

Zabawa jest najwyższą formą nauki!